And then im back - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu And then im back - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu

And then im back

Blijf op de hoogte en volg Susan

11 Oktober 2012 | Peru, Cusco

Holaa gente loca!!

Yes Im back! Ik ben weer terug in mijn stad Cusco. Feels so good to be back. Veel mensen hebben gevraagd hen toch op de hoogte te houden van mijn belevenissen hier in Cusco. Zo ik moet er weer aan geloven. Ik zal jullie de aankomende tijd op de hoogte houden van mijn life hier in Peru.

Na een goed verlopende, maar lange vlucht was ik dan eindelijk in Lima. N a een overnachting, ben ik de volgende ochtend doorgevlogen naar Lima.
Na eindelijk mijn tas te hebben, stond Carien op mij te wachten. La chica loca pero chevere! Super leuk om haar weer te zien, en dat in de stad waar we in 2011 samen naar toe gingen. Wie had dat ooit gedacht. Vanaf het eerste moment voelde ik mij hier weer thuis. Cusco is echt een stad waar ik ben van gaan houden. De eerste week veel mensen weer terug gezien en genoten van de stad. Lekker eten en een lekker cocktailte kon natuurlijk niet ontbreken. In de eerste week zijn we terug gegaan naar ons oude project Jezus Mi Luz. Heel erg leuk om de kids weer terug te zien, ondanks veel van mijn favoriete kinderen het weeshuis al hadden verlaten. Na de eerste week is echt vakantie te hebben gehouden na zon lange tijd ben ik in mijn tweede week begonnen in mijn nieuwe project Don Jose de San Martin. Don Jose de San Martin is een school voor kinderen met zowel een verstandelijke als een lichamelijke beperking. In dit project werk ik voornamelijk met kinderen met het Down Syndroom, wich I love. De kinderen hebben de leeftijd tussen de 6 en 10 jaar, en ik kan je vertellen I made some new friends. Het zijn onwijs lieve kids, die zwaar onderontwikkeld zijn. Veel van deze kinderen zitten op deze school, maar kunnen in principe weinig tot niets. Verveling heerst snel in de klas waardoor het een grote chaos wordt. Er zijn middagen waar ik soms niet meer bijkom van het lachen. Deze kids maken het soms echt bont. Ook ik ben regelmatig het doelwit. Ik heb onwijs veel schik in het project, maar natuurlijk probeer ik de kinderen zoveel mogelijk te stimuleren in hun ontwikkeling. Peru heeft echter nog nooit gehoord van het begeleiden van kinderen, gekeken naar hun mogelijkheden en ontwikkeling. Kinderen op deze school worden zwaar overschat waardoor ik ook niet raar opkijk als kinderen liggen te slapen in de klas. Gelukkig mag ik ook veel met de kinderen naar buiten. Dit naar buiten gaan houd in: Plassen overal waar je maar wilt, in de modder rollen, elkaar de haren uit het hoofd trekken en natuurlijk het elkaar onder smeren met melk of broodbeleg. Ik moet af en toe nog een beetje wennen aan deze onhygienische activiteiten van deze kinderen. Er zijn momenten dat ik onder het kwijl of pindakaas zit. Dit mag de pret natuurlijk niet drukken.

Ik deel mijn appartement momenteel met een Oostenrijks en Nederlands meisje! Chevere. Aankomend weekend ga ik samen met mn huisgenootjes en Carien naar Arequipa om de 2 daagse hiking track naar de Colca Canyon te doen. Volgende week ben ik alweer 3 weken aan het werk in het project. De week erna vertrekken Carien en ik een weekje naar Chili (Arica, noorden van Chili), hier gaan we lekker een weekje genieten aan het strand.

Op met moment is het weer hier heerlijk in Peru. Overdag kan het behoorlijk warm zijn en savonds koelt het af. Prima dus.
I gotta go, we gaan zometeen koken en vanavond een drankje nuttigen in de stad. Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik mij weer prima hier in Cusco, Peru. Ik zal jullie de aankomende periode weer zoveel mogelijk op de hoogte houden aan de hand van deze site.

Beso grande desde Cusco, Peru! Hasta Pronto!!

  • 11 Oktober 2012 - 07:37

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:38

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:38

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:38

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:38

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:40

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:40

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:40

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:40

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 07:40

    Leoo:

    Suuuuuus, hahaha wat een geniaal leven heb je daar toch!! En terecht je hebt er super hard voor gewerkt! Btw dat ze daar pindakaas hebben jo! You lucky basterd!;) dikkd koude zoen ut nijmeguhh

  • 11 Oktober 2012 - 11:18

    Marietje Franke:


    Hoi Susan.

    Wat leuk om weer iets van je te horen.
    Heel fijn dat je het weer helemaal naar je zin hebt daar.
    We hadden ook niet anders verwacht.

    Groetjes Hein en Marietje

  • 11 Oktober 2012 - 15:00

    Hans Exterkate:

    Fijn om jouw belevenissen weer te kunnen lezen. Doorgaan! Veel plezier daar. Groet.

  • 12 Oktober 2012 - 08:46

    Edmée:

    Suuuusie! Super leuk om dit te lezen! Fijn dat je het weer naar je zin hebt:d Ik spreek je!!! Xxxxxx

  • 15 Oktober 2012 - 16:32

    Manja:

    Gaaf bericht weer!! Die Leonie was weer lekker enthousiast haha
    Geniet maar lekker verder! hier alles goed!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ola, Welkom op mijn site. Hier ga ik het aankomende half jaar al mijn avonturen en belevingen met jullie delen. Het aankomende half jaar ga ik voor mijn studie naar Cusco (Peru). Ik ga stagelopen in weeshuis Hogar Jesus Mi Luz. De eerste vier weken van mijn verblijf ga ik naar school en woon ik bij gastfamilie Alonzo. Een alleenstaande moeder met een zoon (25) en een dochter (22). Daarna zal ik naar het centrum van de stad verhuizen. Ik heb er onwijs veel zin in en jullie horen snel meer van mij! Adiós!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 37689

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 02 Augustus 2011

Mijn stage in Peru (Cusco)

Landen bezocht: