Dan toch echt de laatste dagen in Peru! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu Dan toch echt de laatste dagen in Peru! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu

Dan toch echt de laatste dagen in Peru!

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

29 Juli 2011 | Peru, Cusco

Hola hola!

Hierbij mijn laatste update van het afgelopen half jaar in Peru.
2 weken geleden dan toch echt afscheid moeten nemen van Cusco.
Veel mensen waar we het afgelopen half jaar mee hebben samen gewoond waren al vertrokken, maar er moest nog afscheid genomen worden van 2 huisgenootjes, die blijven nog tot oktober.. gek, en niet zo leuk!
Het was heel gek om dan toch echt Cusco te verlaten; afscheid nemen van de onwijs mooie stad waar ik echt ben van gaan houden, de ontzettend lieve mensen die ik heb leren kennen, ons appartement waar ik elke avond kou heb gelede maar waar het ontzettend fijn was om te wonen, afscheid van het onwijs lekkere eten, zo kan ik nog wel even doorgaan.. Carien en ik hadden besloten de laatste 3 avonden toch ook nog flink op stap te gaan, dat we ook afscheid konden nemen van het nachtleven. 3 avonden helemaal los en gek. De laatste avond was dan ook heel bizar. De plaatselijke kroeg waar ik veel kwam heb ik een super leuke avond beleefd, veel cubra libres, en veel tranen aan de bar * dronkenmans tranen* haha! Een goede afsluiting van mijn half jaar in Cusco.
Zaterdag 16 juli was het dan toch echt zover, we gingen weg. Om 6 uur 's avonds vertrok onze bus naar Ica, bepakt en bezakt. In de bus richting Ica samen met Carien nog wel wat traantjes gelaten. Nooit verwacht dat ik zo gehecht zou raken aan deze stad en de mensen en het wonen in Cusco.

Eenmaal aangekomen in Ica stond ons de laatste twee weken te wachten in Peru, onze vakantie. In Ica zelf was niet zoveel te doen dus zijn we nog dezelfde dag gaan sandboarden (Foto's facebook) Dit was echt super gaaf. In een soort van grote buggy zijn we de woestijn door gescheurd, en dat was HEFTIG. De achtbaan in Six-flags is er niks bij.. haha super leuk! Het sandboarden was een grote flop, het board was te groot, dan maar op de buik van de bult, geeft ook plezier! haha.. Na een tijdje weer terug gegaan naar het hostel en daar 's avonds gegeten en geborreld met mensen die ik in Cusco had leren kennen. De volgende dag vertrok onze bus naar Lima. Lima is de hoofdstad van Peru en alleen in Lima leven al 9 miljoen inwoners. Het was voor ons onmogelijk om de hele stad te zien en daar hebben we ons bij neergelegd, het was ten slotte ook zwaar grafweer. Lekker beetje rondgelopen door de stad en 's avonds lekker gegeten. Wel hebben we daar Marjolein nog opgezocht. Die hebben we in Cusco leren kennen maar vertrok al snel naar Lima aangezien haar vriend daar woont. Leuk haar naar 3 maand weer te zien. Vorige week donderdag vertrok onze bus naar Mancora, hier zitten we nu een week. Het is hier echt ontzettend lekker.. In de zon is het echter niet langer dan een uur uit te houden. Het bleek al snel genoeg dat mijn blanke huidje deze zon toch niet zo heel leuk vond. Elke ochtend lekker ontbijten, daarna het strand op, voornamelijk schaduw haha! Gister en vandaag zijn hier feesten, ze vieren in Peru de independent-day.. Helaas geen extreme feestjes zoals in Cusco haha. Vandaag is onze laatste dag hier in Mancora.. Morgen vertrekt onze bus terug naar Lima.. Oh nog even terug komend op de bus reizen.. Het is hier niets als je 18 a 19 uur in de bus moeten zitten. Carien en ik hebben dan wel voor wat luxere bussen gekozen anders dan wordt het afzien. De bussen hebben ze hier wel goed voor elkaar. Een cama (zo noemt men hier de luxere zitplaatsen) is te vergelijken met de business class van de KLM. Ik mag dus niet klagen, maar na 19 uur gaat je kont toch wel weer een beetje pijn doen. Ik ben me alweer lichtelijk aan het voorbereiden voor de busreis naar Lima van morgen (18 a 19 uur), Ipod opgeladen en gaan met die banaan. Zondag komen we rond 13:00 uur aan in Lima en hebben we één dag om nog even lekker te relaxen, want maandag vertrekt onze vlucht naar Nederland, met een tussenstop in Panama. Dinsdag middag Nederlandse tijd zal ik mij weer op Nederlandse bodem bevinden.. echt bizar.. Wel ontzettend veel zin om mijn familie en vriendinnen weer te zien, maar aan de andere kant zal ik Peru en vooral Cusco zo erg missen.

Ik zal jullie dus snel weer zien in Nederland..
Bedankt voor alle leuke berichtjes die ik het afgelopen jaar heb gekregen op mijn blogs.

Muchos besos desde Mancora, Peru!!!

  • 30 Juli 2011 - 04:33

    Hans Exterkate:

    Hoi Suus, heb niet zoveel gerageerd op al je mooie berichten/foto's maar ik heb ze wel allemaal gelezen. Wat mooi voor jou dat alles zo goed gegaan is. Wat een prachtige ervaringen!

  • 30 Juli 2011 - 18:15

    Milou:

    Suusie, geniet nog even van je paar echt allerlaatste dagen in Peru! Tot over 2 weken!! Ik ga dinsdag in Valencia een lekkere sangria op je drinken!! ;-)

  • 31 Juli 2011 - 15:38

    Marietje:

    Hallo Susan.

    We wensen je een goede vlucht naar Nederland.
    We hopen je snel weer een keer te zien.

    Groetjes Hein en Marietje

  • 02 Augustus 2011 - 05:53

    Suus:

    Tum tum tum...vandaag is de dag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ola, Welkom op mijn site. Hier ga ik het aankomende half jaar al mijn avonturen en belevingen met jullie delen. Het aankomende half jaar ga ik voor mijn studie naar Cusco (Peru). Ik ga stagelopen in weeshuis Hogar Jesus Mi Luz. De eerste vier weken van mijn verblijf ga ik naar school en woon ik bij gastfamilie Alonzo. Een alleenstaande moeder met een zoon (25) en een dochter (22). Daarna zal ik naar het centrum van de stad verhuizen. Ik heb er onwijs veel zin in en jullie horen snel meer van mij! Adiós!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 37691

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 02 Augustus 2011

Mijn stage in Peru (Cusco)

Landen bezocht: