Jungle!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu Jungle!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu

Jungle!!!

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Mei 2011 | Peru, Cusco

Hola Hola Inca Cola!

Net pap en mam uitgezwaaid! 3 weken is NIETS hier, die vliegen voorbij! Super leuke tijd met ze gehad hier, ben ook blij dat ze hier alles hebben kunnen laten zien! Afgelopen zaterdag zijn we vertrokken naar de jungle in Puerto Maldonado! We hadden besloten met het vliegtuig te gaan omdat we van mensen hadden gehoord dat de busreis van tien uur naar Puerto Maldonado echt een HELL is. Zaterdag ochtend vlogen we dus naar de jungle, bij aankomst kwam de klap wel even hard aan. Het lijkt daar wel of je 24/7 in een sauna zit, maar wel aangenaam. De gids al op ons te wachten (die was wel erg leuk!!!) Een uur later zaten we op de boot naar onze lodge, dit duurde al met al één uur.. om half 3 kwamen we dan aan bij onze logde.. ontzettend mooi daar! Je zit midden in de jungle in toch wel een luxe Logde.. bij binnenkomst in onze kamer troffen we toch iets minder leuks aan.. een vogelspin zo groot als.. nouja dat weet ik niet, maar hij was zo groot! Dat was wel even slikken, zelfs pa was niet zo heel stoer om hem weg te halen.. even snel wat jongens van het logde complex geroepen en die heeft hem uiteindelijk verwijderd.. die nacht HEERLIJK geslapen! eenmaal onze spullen hebben weggelegd hebben we gelunchd en daarna zijn we naar het monkey island gelopen. Hier troffen we veel apen aan die heel dicht bij kwamen en die we ook konden voeren met bananen, dat was wel echt super leuk! Na 2 a 3 uur zijn we terug gegaan naar de logde en hebben we gegeten.. 's avonds lekker rustig aan gedaan en op tijd gaan slapen.. We zaten trouwens in een groep van ongeveer 10 personen, beetje oale wief'n maar er zaten ook 2 jongens uit Amerika bij ons in de groep.. beetje knullige jongens, maar wel erg gezellig! Die avond kregen we te horen dat we om 6 uur vertrokken om voor 7 uur lang de jungle te gaan verkennen.. oei dacht ik even, maar het is me zwaar meegevallen. De tweede dag zoals gezegd 6 uur vertrokken en hebben we die dag allemaal verschillende dieren gezien, kaaimannen (en grote ook), schildpadden (en grote ook), apen, papegaaien, spinnen en nog meer vreemde dieren. Rond 1 uur waren we terug bij de logde en hebben we gelunchd. 's middags hadden we een vrije middag en heb ik lekker gezwommen en in de hangmat gelegen... 's avonds zijn we de boot op gegaan en hebben kaaimannen gespot, super gaaf! Toen kwam onze gids met de leuke aankondiging dat we 15 minuten onze ogen dicht moesten doen om de geluiden van de jungle goed te kunnen horen en ze op ons in te laten werken.. Mam en ik keken elkaar al aan, nouja het zal wel! Na vijf minuten hoorde ik naast mij al gesnurk, ja hoor pap sliep al haha moeder hield stug haar ogen dicht maar gaf het na 10 minuten ook op.. Ik keek haar aan en kon mijn lachen natuurlijk niet meer inhouden, maar het is me uiteindelijk gelukt, toch niet zo gepast om hard te gaan lachen terwijl de rest naar de geluiden van de jungle luisterd. 's Avonds lekker drankjes gedronken met de Amerikaanse jongens en gaan slapen, volgende morgen om acht uur gingen we "jawel, VISSEN"! Volgende ochtend visklaar op de boot, na een houtenkont verder kon we dan eindelijk vissen. We kregen een stok met een visdraadje eraan en een stukkie vlees. Die kregen we in onze hand gedrukt, "Junks, red oe de met" geweldig!! Het mooie komt nog, na 10 minuten begint het te STORTREGENEN, en niet zo'n klein beetje ook, gelukkig hadden we poncho's bij ons (pap's idee HELD) Terwijl de rest onder de boom stond, konden wij toch lekker vissen! Geweldig toch.. Na 20 minuten hebben we het maar opgegeven wat onze visstokken bleven hele tijd in de stokken vast zitten. Eenmaal terug in de lodge lekker droge kleren aangedaan en wat gedronken. 's middags zijn we naar een groot meer geweest en hebben we ook verschillende dieren gezien, onder andere kaaimannen en en papegaaien. De volgende ochtend zijn we weer terug gevlogen naar Cusco! Sinds ik weer terug ben in Cusco ben ik behoorlijk ziek, totaal geen energie en heel erg moe. Waarschijnlijk komt het door het feit dat Arequipa heel laag ligt, en Cusco toch een stuk hoger.. Maar ik ben langzamerhand weer aan het opknappen! Gister ochtend heb ik mijn ouders meegenomen naar het project. Ik had zelf de kinderen ook al 2,5 week niet gezien. Super leuk om ze weer te zien en het welkom was warm! Ze riepen allemaal "Susan Suuuusan" en natuurlijk knuffelen. Super leuk om te zien hoe ze me ouders de eerste 5 minuten hebben geobserveerd om vervolgens ze dood te gooien met vragen. Natuurlijk allemaal in het Spaans, dus ik heb het maar even vertaald! Mijn ouders vonden het ook erg leuk! Leuke ochtend! Gister avond hebben we met z'n 3tjes nog lekker samen gegeten en vanmorgen zijn ze vertrokken naar Nederland! Vorige week had ik eigenlijk samen met Rick besloten de El Misti in Arequipa te gaan beklimmen, omdat ik niet helemaal 100% ben, zeg eerder 50% heb ik besloten niet mee te gaan. De El Misti is een vulkaan op ongeveer 5300 meter, en van mensen heb ik gehoord dat het zwaarder is dan het lopen van de Marathon.. Oke, natuurlijk doet Suus dat wel even.. Ik vind het wel erg jammer dat ik niet mee kan, maar voordat ik Cusco ga verlaten wil ik hem eigenlijk nog wel proberen te lopen. We zullen het allemaal zien. Het is nu lekker weekend en de zon schijnt vollop, zometeen lekker met z'n allen in de zon en vanavond samen eten met het huis!

Tot snel, hasta luego!

Besos Susan

  • 27 Mei 2011 - 19:05

    Manja:

    Weer een heel cool een stoer verhaal suus!! Gaaf van al die dieren! Hoop dat het je lukt om die vulkaan nog te beklimmen en dat je snel weer 100% bent :)

    xxx

  • 27 Mei 2011 - 19:25

    Familie Oet Beckum:

    Liefste Suus! Wat kun jij die verhaaltjes toch altijd hartstikke leuk schrijven! Maar leuke weken dus beleefd met pap en mam? We zeiden hier ook al wel van; ze komen morgen al weer, echt snel! Maar wat mooi hé die jungle. Gaaf om al die dieren te zien. Hebben ze inderdaad je leven in Peru goed kunnen meemaken, vooral ook met je kinderen.
    Hele dikke kus uit Nederland! We denken aan je!
    ps; je vader heeft genoeg tijd om te slapen in het vliegtuig haha.

  • 28 Mei 2011 - 08:23

    Suus:

    Hey weer super leuk verhaal :) ik hoop dat je,je snel weer beter voelt! Veel plezier nog Xx

  • 28 Mei 2011 - 10:53

    Edmée:

    Suuus!
    Wat een leuk verhaal weer:d Leuk om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt! Ook gezellig gehad met paps en mams las ik!!

    Kus Ed

  • 28 Mei 2011 - 15:04

    Marietje:

    Hallo Susan.

    Weer erg leuk om je verslag te lezen.
    Zeker nu je ouders erook 3 weken zijn geweest.We zijn benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben.
    Hoop dat je snel weer 100% fitbent.

    Groetjes.
    Hein en Marietje

  • 29 Mei 2011 - 09:16

    Rene En Monique:

    Gisteren je pa en ma opgehaald van schiphol. Waren erg enthousiast over Peru en natuurlijk over jou. Rene en ik willen het een keer met eigen ogen bekijken waar je hebt gezeten, kun je misschien dan wel meegaan als gids. Suus erg stoer wat je hebt gedaan, en ik vind hem echt wel mooi. Heb je altijd een herinnering aan die geweldige tijd die je nu hebt. Snel weer opknappen en hou die parasieten onder de duim. Dikke kus. Ps als we speeltjes of wat anders op moeten sturen voor die heerlijke knuffels daar laat het even weten.

  • 29 Mei 2011 - 10:49

    Alink:

    Leuk suusje! Super ervaringen die je echt niet gaat vergeten! Geniet ervan.. Je bent inmiddels vast alweer op oorlogssterkte, dus ga vooral zo door.. X

  • 29 Mei 2011 - 17:34

    Leoo:

    suus wat goed om weer een verhaal van je te lezen... Hoe gaaf om dit avontuur met je ouders te kunnen doen!! erg speciaal!! zet hem op daaro!!! geniet geniet geniet hier is alles nog het zelfde!!! dus geniet
    dikke kus leo
    WE MISSEN JE!
    BAS MIST JE
    NIJMEGEN MIST JE!!

  • 30 Mei 2011 - 17:18

    Buurman Niek:

    heee suussieee leuk verhaaltje.
    tis gewoon een lange vakantie daar ofniet?
    veel plezier nog daar xxx Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ola, Welkom op mijn site. Hier ga ik het aankomende half jaar al mijn avonturen en belevingen met jullie delen. Het aankomende half jaar ga ik voor mijn studie naar Cusco (Peru). Ik ga stagelopen in weeshuis Hogar Jesus Mi Luz. De eerste vier weken van mijn verblijf ga ik naar school en woon ik bij gastfamilie Alonzo. Een alleenstaande moeder met een zoon (25) en een dochter (22). Daarna zal ik naar het centrum van de stad verhuizen. Ik heb er onwijs veel zin in en jullie horen snel meer van mij! Adiós!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 37687

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 02 Augustus 2011

Mijn stage in Peru (Cusco)

Landen bezocht: