Hogar Jesus mi luz! - Reisverslag uit Lima, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu Hogar Jesus mi luz! - Reisverslag uit Lima, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu

Hogar Jesus mi luz!

Door: susaninperu

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 Maart 2011 | Peru, Lima

Ola amigo's!

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik samen met Carien, na 4 weken gewoond te hebben in een gastgezin, verhuisd naar ons appartement bij de school (Foto's) hier wonen we samen met 7 andere Nederlandse studenten! Erg gezellig dus! Ik zal nog even kort vertellen wat we het afgelopen weekend hebben gedaan. Vrijdag avond hebben we een suprise party georganiseerd voor een een huisgenootje van ons, dit was geslaagd! na het feestje zijn we de stad in gegaan met zijn allen wat uiteindelijk een latertje werd! Zaterdag ochtend hebben lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en boodschappen gedaan voor ons nieuw appartementje! Zaterdag avond hebben we samen met Rick een filmpje gekeken, maar na 10 minuten was ik in een "other space"! Zondag middag hebben we met een groep van ongeveer 10 mensen quad gereden door de bergen, dit was ontzettend gaaf! helaas heeft een Duitser, jawel een "Duitser" zijn quad naar beneden laten donderen waardoor we na 2 uur terug moesten naar beneden! Maar het was zeker geslaagd, Foto's / filmpjes volgen! Eenmaal terug in huis hebben we met z'n allen gegeten.

Dan was het maandag, mijn eerste stagedag @ Hogar Jesus Mi Luz. Dit is een weeshuis in Cusco voor jongens tussen de 4 en 17 jaar. Wanneer de kids hier 17 jaar zijn moeten ze het weeshuis verlaten en moeten ze zelf op eigen benen staan. De eerste dag in het weeshuis werden we voorgesteld aan de kinderen, ze hadden net het ontbijt op (In comando riepen ze; Ola chicka's, en begonnen vervolgens te klappen) Ik vond het onwijs schattig en wist gelijk dat dit een leuke tijd gaat worden. De rest van de dag hebben we samen met de kids sport en spel gedaan en hebben we de kids beter leren kennen, ik heb nu al stiekem mijn voorkeur voor de kids. Ze zijn onwijs lief en het gekke is dat ze zoveel plezier ervaren in de spelletjes die we met ze spelen. Het is goed om te zien dat ze nog zo zorgeloos zijn terwijl zie niet echt een toekomst voor ogen hebben, dit raakt me toch wel! Deze week staat nog in het teken van kennismaking, volgende week krijgen we allemaal onze eigen groep met kinderen waar we mee aan het werk gaan. Ik heb het in ieder geval na twee dagen al goed naar mijn zin!

Er is natuurlijk ook carnaval in Cusco, en dit gaan we aankomend weekend vieren in een dorp hier een uur vandaan! Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben benieuwd naar het feest!

Ciaooo!!!!

  • 02 Maart 2011 - 06:39

    Bentinckstr 22:

    hoi susan

    wat geweldig dat je het daar zo leuk vind en al die verhalen leuk om te lezen, geniet van alles, en heel veel succes met je stage, die dan nu echt is begonnen.

    groeten van ons
    janny

  • 02 Maart 2011 - 07:56

    Manja:

    Fijne carnaval! Ben nu alweer benieuwd naar al je foto's van deze avonturen :)

    xxx

  • 02 Maart 2011 - 20:15

    Ellen En Johnny:

    Heej Suus,

    Geweldig die verhalen van je. Fijn dat je stage nu al bevalt. Het lijkt ons een super uitdaging. Geniet daar maar van de carnaval... Gaan wij hier wel doen!!!

    Groeten ons

  • 03 Maart 2011 - 09:21

    Leoo:

    Pff indrukwekkend.. wat een andere cultuur dan he!! erg goed dat je gevoel in ieder geval al goed is!!! je zult er vast een bijzondere tijd hebben! heb jullie vandaag een mail gestuurd met zaken over school .. Bah...
    fijne carnaval he!!! +'
    xxxx

  • 05 Maart 2011 - 17:02

    Hans En Erica:

    Hoi Susan,
    Het is duidelijk, je hebt het prima naar je zin. Echt fijn dat het zo goed gaat en dat je je al helemaal thuis voelt daar.
    Leuk dat we je leventje daar kunnen volgen. Heel veel plezier nog en werk ze ;-)

  • 07 Maart 2011 - 23:55

    Alink:

    Suus,

    Gaaf!:) Fijn om te lezen dat je je goed voelt en veel leuke dingen doet..
    Vermaak je, geniet ervan, en blijf gezond en happy! Tot de meeting in Goor:)

    Liefs Alink

  • 09 Maart 2011 - 12:26

    Annet Scholten:

    Hallo Susan,

    Zo te lezen heb je al heel wat beleefd...
    Hartstikke mooi allemaal. Wat dat betreft valt je vorige stage zeker in het niet bij wat je nu allemaal meemaakt...!:)

    Om je niet te veel te hoeven missen, hebben we gelukkig een andere (geweldige) pedagogisch medewerker kunnen vinden. Zij komt ook van de HAN.

    Veel succes met je stage en vooral veel plezierige indrukken !!!

    Groeten,
    (ook van Eric-Jan en Veronica)
    Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ola, Welkom op mijn site. Hier ga ik het aankomende half jaar al mijn avonturen en belevingen met jullie delen. Het aankomende half jaar ga ik voor mijn studie naar Cusco (Peru). Ik ga stagelopen in weeshuis Hogar Jesus Mi Luz. De eerste vier weken van mijn verblijf ga ik naar school en woon ik bij gastfamilie Alonzo. Een alleenstaande moeder met een zoon (25) en een dochter (22). Daarna zal ik naar het centrum van de stad verhuizen. Ik heb er onwijs veel zin in en jullie horen snel meer van mij! Adiós!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1031
Totaal aantal bezoekers 37686

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 02 Augustus 2011

Mijn stage in Peru (Cusco)

Landen bezocht: