Een leuke week!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu Een leuke week!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Susan Vijn - WaarBenJij.nu

Een leuke week!!

Door: susaninperu

Blijf op de hoogte en volg Susan

22 Februari 2011 | Peru, Lima

Ola mis amigas!!!

Que tal? Alweer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, dus ik ga jullie weer even op de hoogte houden! Alweer bijna een maand in Cusco, time flies when you´re having fun i guess!! Maar het leven is hier fun! Vorige week maandag was het hier natuurlijk ook valentijnsdag, dit is echter niet alleen een feest voor de liefde maar ook voor je familie en vrienden en IEDEREEN! dus dat feest wordt hier in Cusco groots gevierd. Dina ¨onze moeder¨was vorige week dinsdag jarig maar aangezien ze dinsdag haar verjaardag vierde hebben we haar maandag (op valentijnsdag) mee uit eten genomen. Samen met Ernesto, Aniek, carien, Metty hebben we een lovely valentijnsdiner gehad, wat ook erg gezellig was! Veel gelachen en gedronken ofcourse! Na het etentje hebben we wijntjes gedronken met de mensen van school en dat werd uiteindelijk ook een latertje, maar dinsdag ochtend gewoon weer les! Afgelopen week hadden we weer les van Gorky! Dat was wel erg prettig, hij laat ons niet zoveel opdrachten doen maar we praten heel veel (Ik vind dat wel oke, want de grammatica is hier moeilijk) Woensdag avond hebben we maar is even goed wat slaap gepakt aangezien we donderdag avond classse de barr hadden. Ik ben nu in staat mojithos, pisco sourss en machu pichu´s te maken! Wanneer ik in Nederland ben zal ik jullie een classe de barr geven (hihi)!Vrijdag ochtend was de les natuurlijk behoorlijk brak maar ook Gorky was niet op zijn best haha, na twee uur les zijn we met andere studenten naar de ¨Zoo for rescued animals¨geweest. Dit vond ik wel erg indrukwekkend. In deze kleine maar schattige Zoo bevonden zich dieren die nodig gered moesten worden uit de natuur. Van papegaaien tot rare vogels en van honden tot condors. Die condors waren echt geweldig, de gids die ons rondleidde (Voor een gift van 3 sol verzorgen ze de dieren, de Zoo is dus op compleet vrijwillige basis) vertelde ons dat de volgens een breedte hadden van 3.5 meter, vervolgens vertelde hij dat we met z´n allen in de kooi mochten! WHATTTT? BETER!! De volgens zaten vredig op een paal en gaven geen kick toen we binnen liepen, echt geweldig, maar ook wel een beetje freaky! Natuurlijk veel foto´s gemaakt, maar die volgen snel!! Al met al een geslaagde middag!! vrijdag avond zijn we uit eten geweest met Metty, Rick, Carien en ik! Het was Metty´s laatste avond hier in Peru, we gaaan dr missen! Ik heb in geen tijden zo´n gek mens gezien van 69 (Positieffff), een ontzettende lieverd met veel humor!! We zijn verplicht haar op te zoeken in Amerika en ze komt ons in Nederland opzoeken. We zijn wezen eten bij een onwijs leuk restaurant ¨Senor Garbon¨! Hier kun je net zoveel eten als je wilt voor een vaste prijs, en vooral vlees. Op het begin krijg je een groen bordje voor je, dit betekend dat je vlees wilt. De obers komen vervolgens om de minuut met ander vlees waar ze een stukje voor je afsnijden, echt fijn!!! Wanneer je het bordje op rood zet betekend dit dat je geen vlees meer wilt. Wel erg grappig om een keer mee te maken. Na wat flesjes wijn hebben we Metty afgezet en zijn we doorgegaan naar de frogs, daar hebben we ´s avonds met 2 andere meiden lekkere cocktails gedronken. Zaterdag wouden we eigenlijk naar Pisac gaan, daar heb je onwijs mooie ruïnes, maar we konden geen internationele studentenkaart hebben voor onze touristico boletico, helaaas! We hebben zaterdag lekker rustig aangedaan en lekker de stad in geweest. ´s avonds zijn we met z´n allen wezen poolen en daarna zijn we uitgeweest, een geslaagde avond! Zondag lekker uitgeslapen en de stad in geweest! Lovely!! Deze week hebben we lessen in de middag en dat is minder toff! Daarnaast hebben we een behoorlijk strenge lerares die ons veel laat oefenen met de grammatica en alles! (NEEEEEE) In de ochtenden dus veel oefenen, maar ik merk dat ik het steeds meer onder de knie krijg! Dus dat is beterrr! Aankomende donderdag gaan we kennis maken met het project, daar heb ik wel echt onwijs veel zin in! Heb echt zin om te gaan werken met de kids! aanstaande vrijdag of zaterdag is het de bedoeling dat we gaan verhuizen naar de school, maar er wordt echter nog hard gewerkt aan ons appartement en aangezien we hier in Peru zitten is het maar de vraag ov het op tijd klaar is, maar we gaan ervan uit, het ziet er in ieder geval mooi uit en ik ga eerst genieten van de HETE douche. Deze week ben ik van plan nog veel te oefenen met het Spaans, we zullen zien wat het gaat worden!!!!

Hasta Luego!!!!!!!!

Suus uit Peru!

  • 22 Februari 2011 - 15:54

    Suus:

    .

  • 22 Februari 2011 - 18:00

    Sann:

    Klinkt allemaal weer helemaal goed, vooral dat vlees eten in dat restaurant haha.. Heerlijk genieten meis!.. We spreken elkaar weer op skype!..
    Dikke kusss

  • 22 Februari 2011 - 18:48

    Leooo:

    Ola mis Suus!!
    Flink aan het cultuur snuiven of moet ik drank zuipen schrijven ;) haha gelukkig maken ze aan de andere kant van de wereld ook de suus mee die wij kennen in ons studente stadie!! haha Kan niet wachten totdat je ons een class de bar geeft!! wat het ook precies mag zijn haha??
    Ben momenteel drukjes met me voorlichting op stage! hou je mail in de gate!!
    dikke zoen!! zet hem op daaro!!! kun je nog wel mailen als je project gestart is????
    xxx

  • 23 Februari 2011 - 07:06

    Manja:

    Lieve Carien en Susan,
    Weer een goed verhaal en heb vorige week ook echt genoten van jullie foto's!! Dan krijg je helemaal beeld bij je verhalen! Wat een super initiatief dat ze zo'n dierentuin hebben opgezet!

    Ben momenteel nog steeds druk met huisjes zoeken, training geven, signaleren. betoog en nu ook met contact zoeken met allemaal bekende uit Nieuw Zeeland aangezien daar een aardbeving is geweest en veel slachtoffers zijn gevallen... Arme mensen daar.

    Naja jullie lekker genieten en ik blijf jullie volgen!

    xxx

  • 23 Februari 2011 - 19:29

    Ellen:

    lieve skat!

    Wat super fijn dat je het zo goed hebt daar! En ik lees wel erg veel over borrelen..... Je houd je reputatie dus goed in stand? ;) heel veel plezier en geniet er echt van.... Ik ben reuze benieuwd hoe jullie het project bevalt! Hier alles zn dagelijke gezeik! Sleur....... Dus enjoy it!!!

    Dikke kus ell...en een knuf!

  • 25 Februari 2011 - 19:30

    Leo En Mattie:

    Hey suus..
    heb net in huize slaghuis je cavia foto+s laten zien hahaha wat een giller.. we zijn benieuwd of je het echt helemaal opgegeten hebt??
    respect!! en hoe de smaak was ...

    LIefs ons
    Ps als je terug komt dan wacht er hier een lekkere kroket op je!! we weten immers ook niet wat daar in zit!!

  • 26 Februari 2011 - 17:19

    José J.:

    Hee Peruaanje!

    Wat een geweldige verhalen, vooral de verhalen over de wijntjes, de cocktails spreken zeer aan. Je hebt het niet over glazen maar flessen. Zal het er toch ooit van komen dat we een Bezoek komen brengen aan het mooie Peru. Helaas zal dat dit jaar niet meer lukken.
    Hier is het allemaal rustig, af en toe een buitje zoals dat hier hoort in Febr en Alex en Rob zijn een weekendje naar Kopenhagen en Lorèn zit in Amsterdam ergens op een festifal te feesten. Pa en ma zijn hier lekker thuis en ja ook wij nemen vanavond een flesje rood.
    Een argentijnse :) .Hier zijn we erg benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Libië bevrijd is. Leeft dat bij de Peruanen ook zo? Nu lieverd we blijven graag je prachtige verhalen en foto's volgen en tot een volgend keer.
    Liefs, Gerrit en José J.

  • 26 Februari 2011 - 17:44

    Susan:

    Héé lieve Jose en Gerrit! Wat een super lief berichtje! Goed om te horen dat het in Nederland allemaal zo goed gaat en ook met Lex en Loor! Hier heb ik het nog steeds onwijs naar mijn zin! We zijn gister verhuist naar ons appartement met alle andere studenten en het is hier onwijs gezellig! We hebben echt een onwijs schattig huisje dus dat komt de aankomende 5 maand helemaal goed! Over Libie weet ik eerlijk gezegd helemaal niets! Ik voel me wat het nieuws betreft een beetje afgezonderd van de rest van de wereld! Ik zal het binnenkort is aan mam vragen! Lieve jose en gerrr! we gaan snel een keer skypen, want dat moet wel echt een keertje! Hele dikke kus aan Lex, Loor en Robin!! En ik spreek jullie snel weer! Dikke kus uit Peru!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Ola, Welkom op mijn site. Hier ga ik het aankomende half jaar al mijn avonturen en belevingen met jullie delen. Het aankomende half jaar ga ik voor mijn studie naar Cusco (Peru). Ik ga stagelopen in weeshuis Hogar Jesus Mi Luz. De eerste vier weken van mijn verblijf ga ik naar school en woon ik bij gastfamilie Alonzo. Een alleenstaande moeder met een zoon (25) en een dochter (22). Daarna zal ik naar het centrum van de stad verhuizen. Ik heb er onwijs veel zin in en jullie horen snel meer van mij! Adiós!

Actief sinds 17 Jan. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 37685

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 02 Augustus 2011

Mijn stage in Peru (Cusco)

Landen bezocht: